10

24/7 online coaching als solide strategie om omzet te behouden

Het hybride model is meer dan een hype

 

Fitnesstechnologie is in het afgelopen jaar helemaal ingeburgerd bij de consument, en de vraag naar digitale dienstverlening voor fitness en wellness blijft alleen maar groeien. De lockdown heeft ervoor gezorgd dat deze groei in een sneltreinvaart is gegaan, en het einde is nog niet in zicht. Digitale fitnessoplossingen en online coaching zullen zeker niet verdwijnen wanneer de sportscholen weer volledig open mogen. Sterker nog, de consument zal het als standaard onderdeel van het fitnessaanbod beschouwen én verwachten.

 

Dit wordt onderstreept door de opkomst van big tech in de fitnessindustrie. Amerikaanse tech-giganten hebben hun zinnen gezet op een technologie-gedreven fitnessaanbod. Zo laat Apple Fitness+ gebruikers thuis meetrainen met online groepslessen gekoppeld met de Apple Watch, en heeft Amazon een eigen wearable uitgebracht. De invloed van dit soort partijen op de consument zorgt ervoor dat digitale fitness via apps en wearables sterk in populariteit zal blijven groeien.

+ lees verder

share