Fitnessondernemer:
7 tips om je bedrijf crisis-proof
te maken!

Ga er maar aan staan. Je bent een bevlogen fitnessondernemer en ziet de ene na de andere crisis voorbij komen. Wie dacht dat na covid de regelmaat wel weer zou terugkeren, had het mis. De oorlog in Oekraïne, de energiecrisis, het gebrek aan personeel, het stikstofbeleid, een alsmaar stijgende inflatie: saai is het in de fitnessbranche in ieder geval niet.

 

Externe omstandigheden kan je niet veranderen. Maar je wilt je bedrijf natuurlijk wel bestand maken tegen elk soort crisis. Goede marketing kan daar goed bij helpen. Wil je weten hoe je dat het beste kan aanpakken? Wij zetten zeven tips voor je op een rijtje.

 

Tip 1: Benader proactief deze doelgroepen è

 Soms moet je mensen een handje helpen om van de bank te komen. Activeer je leden met berichtjes via e-mail, een app of sociale media. Ook voormalige leden en oude leads zijn potentiële klanten! Benader ze enthousiast en met aantrekkelijke teksten. Kies niet voor ‘Dit zijn onze faciliteiten (een opsomming van je mogelijkheden)’, maar kies voor activerende call to actions. ‘Versterk je immuunsysteem’, ‘Train je fit’, ‘Geef je conditie een boost’ en ‘start je 10 kilo afslank challenge’ bijvoorbeeld.

Als fitnessondernemer heb je geregeld met een crisis te maken.
Met deze 7 tips bied je elke crisis het hoofd.

 

Lees hier verder

21

share