Bouw een robuuste en toekomstbestendige digitale strategie voor een post-corona wereld

Eigenlijk zouden we het er liever helemaal niet meer over hebben: de twee coronajaren zijn voor iedereen zwaar geweest en het liefst kijken we met z’n allen vooruit. Nu de hele sector weer een tijd open is, kunnen we weer beginnen met kijken naar bedrijfsgroei. Dat wil niet zeggen dat we alle lessen uit corona in het verleden moeten laten: klantgedrag en -verwachtingen zijn dusdanig veranderd, dat als we vooruit willen als sector we ons moeten blijven ontwikkelen.

Door alle maatregelen heeft de fitnesssector zich tijdens corona snel moeten aanpassen en creatieve, flexibele en on-demand oplossingen moeten bedenken om klanten te kunnen blijven bedienen. We zagen dit door pijlsnelle digitalisering, live streaming, buitenlessen en programma’s voor thuistraining. Klanten hoefden niet meer naar de club te komen voor fitness: fitness kwam naar hen toe en werd altijd en overal toegankelijk via apps en wearables. En die ontwikkeling is niet minder belangrijk na heropening van de sector.

We moeten leren leven met corona. Niemand zit te wachten op een nieuwe lockdown, en de overheid doelt nu op een strategie waarin de samenleving zoveel mogelijk openblijft. Daarbij wordt er gewerkt met sectorplannen: dat wil zeggen dat elke sector haar kennis en ervaring gebruikt om te adviseren welke preventieve maatregelen het beste werken. Aan de ene kant betekent het dat we als fitnessindustrie zelf de regie kunnen vasthouden, maar dat we ook gezamenlijk de verantwoordelijkheid dragen om een veilige omgeving voor onze klanten te creëren.

Lees hier verder

12

share