Meer maatschappelijke impact door een sterk groeiende fitnessindustrie in drie stappen

Door: Hugo Braam, CEO en mede-oprichter Virtuagym

Dat de fitnessindustrie van onmisbare maatschappelijke waarde is, zal de meeste lezers van het NL Actief Ezine duidelijk zijn. In Nederland was fitness in 2020 verreweg de meest beoefende individuele sport volgens het CBS. Wij houden ons land letterlijk in beweging!

Het belang van fitheid en een gezond gewicht heeft in de huidige tijd een extra nadruk gekregen. Maar ook voor de pandemie was er al sprake van een epidemie: overgewicht en de daarmee gepaard gaande leefstijlgerelateerde aandoeningen stegen al jaren. Het is van maatschappelijk belang hier een betaalbare oplossing voor te bieden – en dat is de fitnessbranche natuurlijk bij uitstek!

Toch weet een te groot deel van de Nederlanders (zo’n 80%) de fitnessbranche nog niet te vinden. Wat mij betreft liggen hier enorme kansen voor ons als industrie, mits we blijven meegroeien met marktontwikkelingen en de wensen en behoeftes van onze potentiële klanten. Ik zie hierin de volgende 4 stappen die we moeten nemen om de groeikansen maximaal te benutten.

+ lees verder

16

share