‘De vraag naar persoonlijke begeleiding groeit’ (vervolg)


Zowel bij de eerste als tijdens de tweede lockdown schakelde John Vosters over op online coaching: persoonlijke thuistrainingen via de Private Health-app. Daarnaast konden veel 1-op-1 trainingen voortgezet worden in de buitenlucht. John Vosters merkt dat mensen zich steeds meer bewust worden wat goede, kwalitatieve begeleiding met ze doet. Hij verwacht dat dit in de toekomst nog veel belangrijker wordt. “Dit gaat verder dan puur het fysieke trainingsgedeelte. Denk hierbij ook aan stressmanagement, optimaliseren van nachtrust, optimaliseren van verdeling inspanning/ontspanning en kennisverbreding op gebied van voeding. Zeker in de huidige maatschappij groeit de vraag naar persoonlijke, kwalitatieve begeleiding.”

 

Bij personal training is het belangrijk dat een klant het gevoel heeft dat hij/zij altijd bij de trainer terecht kan. “Natuurlijk betekent dit niet dat je altijd binnen 2 minuten op een bericht reageert. Maar het is zeker mogelijk om binnen 12 uur te reageren op de hulpvraag. In mijn ogen een essentieel punt voor het opbouwen van een band met je klant. Dit onderscheidt ons juist van de traditionele fitnessinstructeur!”

 

24/7 coaching doet John Vosters al, klanten kunnen op elk gewenst moment via de app berichten sturen en ook vragen op de community page zetten. Dezelfde dag wordt hier nog op gereageerd. “Het hoort bij een stukje service naar je klanten toe. Daarnaast wil ik hen ook echt daadwerkelijk verder helpen.”

 

share