Mywellness, veel meer dan online coaching (vervolg)


Het zelf leuk maken

Dat de app bijdraagt aan het community-gevoel wat ook een van de basiseigenschappen van de app is, blijkt wel. Marieke vervolgt: “We krijgen zoveel hartverwarmende reacties van onze leden binnen via mail, belletjes, appjes. We krijgen zelfs kaartjes toegestuurd met lieve boodschappen als: ‘Ik wil aan jullie mijn dank uiten voor de lessen, nooit gedacht dat ik online zou gaan sporten, maar wat kijk ik er naar uit. Ik vind de live-streams geweldig.’ En een ander kaartje: ‘Lieve Marieke, hartelijk dank voor de inzet, vriendelijkheid en de toewijding in de online lessen!’. Dit vind ik nou zo leuk, het meeleven en het enthousiasme over wat we doen.”

 

Wat doet de app nog meer?

“In eerste instantie hadden we de app om de groepslessen te reserveren. En straks als we weer open kunnen, zetten we ook de persoonlijke programma’s van de sporters in de app. Hoewel dat nu ook al gebeurt, als mensen thuis een specifiek programma willen bijvoorbeeld. Mensen geven via onze website aan dat ze online coaching willen en vertellen welke accessoires ze thuis al hebben (springtouw, bal, weerstandsbanden etc). Dan kijken de instructeurs in de app, welke oefeningen zijn er al van Technogym die ze kunnen gebruiken om een programma op maat te maken. Die zetten zij dan in de app van de klant. Maar ze bedenken en filmen ook zelf oefeningen en zetten die in de app.”

 

Waarom Technogym?

Marieke legt uit: “We hebben voor Technogym gekozen, omdat alles met elkaar connected is. De technologie ondersteunt de trainer waardoor de trainer meer tijd heeft om met de sporter bezig te zijn. We kunnen nu veel sneller een programma voor iemand maken en instellen. En de klant kan al zijn bewegingen in de app checken: alle oefeningen, herhalingen, frequentie, op maat gemaakte trainingen, alles. En je kunt alle app’s koppelen zoals Strava en Runkeeper. Zo krijgt de sporter en de instructeur een totaalplaatje van alle bewegingen die de sporter maakt op een dag.”

 

Kijken naar wat er wel is

“We zijn supertevreden over Technogym, de kwaliteit van de apparaten, de service, goede ondersteuning. De leden moesten in het begin wel even wennen, want alles was nieuw en digitaal. Maar dat ging eigenlijk heel snel en heel goed. Zelfs voor de oudere doelgroep. Het voordeel van de app is ook dat als mensen straks graag thuis willen blijven sporten, we ze volledig met de mywellness-app kunnen ondersteunen. De instructeur blijft optimaal betrokken doordat er gewoon met de leden geappt kan worden. Het biedt zoveel mogelijkheden. Ik denk dat we daarom ook onze leden hebben kunnen behouden tijdens deze crisis. Want je kunt zeggen; helaas, we zitten in deze situatie, we kunnen niets doen, of je kunt kijken wat er wel is en de mogelijkheden benutten. Het is heel fijn dat we zo in contact kunnen blijven en de mensen in beweging houden. Want dat is het belangrijkst, blijven bewegen. En daarin ligt voor ons de uitdaging, continu, en mywellness helpt ons in die ambitie.”

 

www.technogym.com

www.tesqua.nl

share