Thema-7: livestreaming is een blijvertje

 

Na het uitbreken van COVID-19 is livestream een van de snelst groeiende onderdelen van de fitnessmarkt en biedt het clubs en instructeurs een ongekend bereik. In dit artikel geeft Les Mills (International) / HDD GROUP 9 tips die clubs kunnen toepassen om hun digitale aanwezigheid te vergroten.

 

Clubs hebben zich aan het begin van de corona-uitbraak met grote snelheid aangepast om de leden digitale opties te bieden om actief en betrokken te blijven, met name via livestreams. Dit is een zeer effectieve manier gebleken om groepsfitnesslessen naar de woonkamers te brengen. Livestream zal ook bij veel clubs een blijvende aanvulling zijn op het digitale aanbod van clubs op de langere termijn.


Uit onderzoek van de Alliance Leisure bleek dat 96 procent van de consumenten die een digitale workout van een club tijdens de lockdown hadden gevolgd, van plan is om dit te blijven doen, ook als de club weer open is. Uit een nieuw rapport van ClubIntel blijkt dat Gen Z en Millennials de grootste gebruikers waren van het digitaal livestream aanbod tijdens de lockdown. Clubs die deze doelgroepen willen aantrekken en willen behouden, doen er dus verstandig aan om digitale content te blijven aanbieden.

Hoe kun je het livestreamen perfectioneren? We geven je 9 tips!

+ lees verder

25

share