FIBO als inspiratiebron

 

In het voorjaar vinden in Duitsland (FIBO, 7-10 april) en Nederland (Fitfair, 6-7 mei) de twee belangrijkste fitnessbeurzen van die landen plaats. Op ons verzoek bezochten vijf fitnessondernemers- en professionals de FIBO met de vraag: laat je inspireren door nieuwe en vernieuwende producten en diensten, die je in jouw club zou kunnen inzetten als marketingtool. Hoe de beursverkenners de FIBO hebben beleefd en waardoor zij zijn geïnspireerd, leest u in dit Ezine. We hebben een aantal bevindingen alvast op een rij gezet.

  1. We konden elkaar weer fysiek ontmoeten!
  2. Veel (nieuwe) meetapparatuur en bodyscans om het lichaam in kaart te brengen
  3. Veel stands met virtual reality en gaming: bewegen wordt entertainment
  4. Massagebroeken om te herstellen van een training
  5. Longtrainer
  6. Producten worden gekoppeld aan diensten en communities
  7. Ziekte-preventie gaat een steeds belangrijkere rol spelen
  8. Inklapbare plyo box
  9. Sommige grote merken lieten verstek gaan
  10. De FIBO was kleiner en minder druk dan voorheen

2

share