World Expo in Dubai: showcase van datagedreven personalisatie

 

De World Expo in Dubai eindigt op 31 maart dit jaar. Vlak voor de sluiting reis ik weer met een groep professionals uit het (techniek)onderwijs in Nederland en België naar het emiraat om de wereldtentoonstelling te bezoeken. De deelnemers krijgen iedere keer een opdracht mee: laat je inspireren en koppel een paar maanden later terug hoe je die inspiratie hebt vertaald naar het vak dat je in het primair of middelbaar onderwijs geeft. De uitkomsten zijn telkens verrassend. De rode draad: het onderwijs wordt steeds meer gepersonaliseerd.

 

Dat onderwijsprofessionals op de World Expo daardoor geïnspireerd raken, is niet verwonderlijk. De wereldtentoonstelling is een showcase van de personalisatie van de toekomt. In een aantal van de vele futuristische paviljoens maak je als bezoeker een customer journey waarbij moderne communicatietechnieken aan beleving worden gekoppeld. Je registreert je bij de ingang en vervolgens word je gedurende het bezoek op verschillende momenten via diverse mediavormen persoonlijk aangesproken. Je voelt je daardoor niet een van de vele bezoekers, maar dé gast van de organisatie. Terwijl die organisatie veel van je leert door de keuzes die je maakt, de onderdelen die je bezoekt en de zaken die je interesseren.

 

In dit Ezine stipt Hugo Braam, co-founder & CEO van Virtuagym, de kracht van datagedreven personalisatie aan, omdat het inzicht in de keuzes en het gedrag van klanten biedt zodat jij als fitnessondernemer je aanbod erop kan aanpassen. De World Expo laat zien dat er enorme kansen zijn voor personalisatie van ervaringen door real-time data. De onderwijsprofessionals die we hebben meegenomen op inspiratiereis naar de World Expo zijn begonnen om dit toe te passen in de dagelijkse praktijk op hun scholen.

 

Gepersonaliseerd onderwijs, gepersonaliseerde leefstijlprogramma’s en begeleiding. Beiden op basis van beleving en persoonlijke ervaring, en ondersteund door nieuwe technologieën. Wellicht zinvol dat NL Actief ook eens onderwijs- en fitnessprofessionals samen aan tafel zet met de vraag: hoe gebruik jij datagedreven personalisatie in jouw vak en wat levert het op? Zou wel eens een leerzame cross-over kunnen zijn.

 


Maurice Ambaum

Hoofdredacteur Ezine NL Actief


Reageren?

 

31

share