Inspirerende marketingcampagnes
in de fitnessbranche

 

In het vorige Ezine plaatsten we een oproep en spraken we een ambitie uit. De oproep: NL Actief is op zoek naar personal trainers en clubs die succesvolle, opvallende marketingcampagnes hebben ontwikkeld. Dat kunnen stand alone campagnes zijn, maar ook campagnes die in co-creatie zijn ontwikkeld. De ambitie: We willen de campagnes voorleggen aan een panel van marketingexperts met de vraag om ze te beoordelen en te rangschikken. Op deze wijze komen we tot een lijst met de beste en meest inspirerende marketingcampagnes in de fitnessbranche.

 

Op de oproep zijn reacties van clubs en personal trainers gekomen. Een deel van hun verhalen vindt u terug in dit Ezine. Maar de timing om marketingcampagnes voor te leggen aan een panel, bleek niet ideaal. Want vlak na onze oproep sijpelden de eerste berichten door dat de fitnessbranche over niet al te lange termijn weer open zou mogen. Dat zorgde voor een nieuwe dynamiek in de sector waarbij clubs zich gingen voorbereiden op de heropening, de communicatie met de leden intensiveerden en campagnes introduceerden of aankondigden om nieuwe leden te werven. We verwachten na de zomer dan ook een golf van nieuwe ledenwerfacties. We hebben daarom besloten om ons eerst te laten verrassen met welke nieuwe campagnes de clubs komen en daarna met het panel marketingexperts de opbrengst te bespreken en te beoordelen. In het laatste Ezine van dit jaar delen we dat graag met u.

2

share