Hoe kan je je klantenbinding verhogen door het gebruik van wearables? (vervolg)


Leefstijlcoaching

Wil je impact hebben op de levensstijl van je klant, moet je uiteraard altijd vertrekken vanuit de beginsituatie. Hoeveel beweegt iemand, hoe wordt zijn/haar dag besteed, wat is het slaappatroon, heeft sport reeds een plaats in de dagelijkse of wekelijkse routine? Om deze beginsituatie vast te stellen kan je gebruik maken van vragenlijsten, maar met een wearable heb je een real-time monitoring en een online opvolging van het activiteitsniveau. Als coach/begeleider krijg je dadelijk inzicht in het levenspatroon van je klant. Op basis van deze nulmeting kan je starten met je begeleiding en adviezen. De wearable van je klant is jouw digitale collega die data verzamelt. Door gebruik te maken van een online tool, zoals Polar Flow for Coach, kan jij dagdagelijks opvolgen, bijsturen en evoluties analyseren.

 

Als je een bepaald beweegpatroon in beeld hebt gebracht, kan je met je klant hier doelstellingen aan koppelen om zijn of haar levenstijl aan te passen, actiever de dag door te brengen of om betere slaapgewoontes aan te leren.

Als (leefstijl)coach heb je soms 1h persoonlijk, fysiek, contact per week (in deze tijden zelfs veel minder), maar toch wil je een continue impact hebben op het gedrag van je klant. Door deze online opvolging heb je een continu contact met je klant en kan je hem of haar een virtueel, online, coachingspakket aanbieden.

 

Trainingsbegeleiding

Polar is meer dan 40 jaar geleden gestart met de ontwikkeling van draadloze hartslagmeters. Het initiële doel was om coaches beter inzicht te laten krijgen in de trainingsbelasting van hun atleten. Ondertussen laten vele sporters, op alle niveaus, zich leiden door data. De hartslagmeter is geëvolueerd naar een activity tracker en slaapmonitor, maar voor een gedreven sporter blijft de registratie van trainingsdata nog steeds centraal.

 

Als coach baseer je je uiteraard op deze data om trainingsprogramma’s op te maken en te evolueren. Via bluetooth, 4G en Wifi connecties ben je als coach in staat om elke training online te raadplegen, te analyseren en de evoluties van je klant/atleet op te volgen, te bekijken en bij te sturen.

 

Via het Polar Flow for Coach platform heb je een directe toegang tot alle trainingsdata, trainingstijden, hersteltijden, afstanden, tijd in hartslagzones, calorieverbruik en zoveel meer van je atleten.

In functie van het doel en je coachingsplan kan je uiteraard ook evaluaties maken gebaseerd op deze trainingsdata. Je kan makkelijk terugkijken in de trainingsgeschiedenis en op zoek gaan naar het waarom van het wel of niet behalen van de vooropgestelde doelen.

De hier getoonde data en afbeeldingen zijn afkomstig uit het Polar Flow (for Coach) platform. Elke, door een Polar product geregistreerde, beweging of training kan je hierin terugvinden. Het gebruik van deze online tool is volledig gratis, zowel voor de atleet als voor de coach.

 

Uiteraard zijn er heel wat andere online platformen op de markt: My Welness app, e-gym, Trainingpeaks, Strava,... De meeste van deze platformen hebben een automatische connectie met Polar Flow. Hierdoor zullen alle door Polar geregistreerde data zichtbaar zijn in dergelijke platformen.

 

Besluit

Momenteel zijn we beperkt in persoonlijk face-to-face contact, maar als jij als coach of fitnessondernemer contact wil houden met je klant en er voor wil zorgen dat hij/zij zijn of haar doelen toch nog steeds zal bereiken, dan zijn wearables en de beschikbare online platformen jouw ideaal hulpmiddel. Zelfs in niet-corona tijden zal je als coach hierdoor in staat zijn om een grotere impact te hebben op de levensstijl van je klant. Op regelmatige basis heb je fysiek contact met je klant, jij stuurt je klant op pad met een gepersonaliseerd programma. Na elke training of fysieke activiteit is er voldoende feedback mogelijkheid.

 

Meer info: polar.com

 

 

share