Voorbeeld-6 compensatiemaatregelen:
Black & White Sportsclub

 

Toen duidelijk werd dat we de deuren moesten sluiten vanwege de uitbraak van het coronavirus, zijn wij razendsnel overgestapt naar een online aanbod. We hebben eerst FitSnacks TV gratis aangeboden aan onze leden en zijn vervolgens zelf content en filmpjes gaan maken die we uitzenden via Facebook, Instagram en ons eigen YouTube kanaal. Dat is goed ontvangen. We gaan nu ook een kookprogramma opnemen, om onze leden te informeren en inspireren om ook in deze tijd gezond te eten. Daarnaast lenen we materialen uit, zodat leden thuis de online lessen nog beter kunnen volgen. Ook daar wordt gretig gebruik van gemaakt. We merken dat ze dat écht op prijs stellen. We hebben onze oudere leden gebeld met de vraag of we iets voor ze kunnen betekenen. Denk daarbij aan boodschappen halen of gewoon een praatje maken. Een deel van onze oudere leden is alleenstaand en hun wereld is nu heel klein geworden door de coronacrisis. Af en toe bellen en een praatje maken wordt gewaardeerd. We hebben alle leden een kaartje gestuurd om hen te bedanken dat ze loyaal aan ons blijven in deze tijd. We brengen Paasverrassingen rond. We willen op deze wijze onze leden toch iets kunnen aanbieden, nu we verplicht gesloten zijn. We hebben een filmpje gemaakt waarin we uitleggen waarom we ervoor kiezen om het abonnementsgeld toch ‘gewoon’ te innen. Simpelweg omdat we niet anders kunnen: de kosten lopen gewoon door. Het is voor onze club financieel niet mogelijk om alle abonnementen te bevriezen of geld terug te geven. We merken dat als je dat open en eerlijk uitlegt, daar ook begrip voor is. Met al deze activiteiten willen we onze leden gepast compenseren. Zijn er leden die daar geen genoegen mee nemen, dan gaan we met die leden verder zoeken naar compensatiemaatregelen die we over twaalf maanden uitsmeren en die voor de leden én voor ons acceptabel zijn. Daar willen we samen uitkomen.

30

share