Voorbeeld-5 compensatiemaatregelen:
Sportschool - fitnesscentrum Richard de Bijl & Chita Gross

 

We hebben voor de maand april ‘gewoon’ gefactureerd en we zijn blij dat we relatief weinig storneringen en opzeggingen hebben. Dat geeft de betrokkenheid van onze klanten aan. We hebben ze ook laten weten dat we geen compensatiemaatregelen aanbieden in de vorm van vouchers, het teruggeven van kosten voor de periode dat we onze deuren moeten sluiten of andere financiële voordelen. Waarom niet? Omdat we ons dat financieel niet kunnen permitteren, dan blijven onze deuren voorgoed dicht. We zijn een stand alone club, we zijn geen onderdeel van een grote keten en hebben geen grote investeerders achter ons staan. Dit is onze club, daar werken wij al heel lang heel hard voor. Onze klanten zien en waarderen dat. Als we na 28 april nog langer dicht moeten blijven, hoop ik wederom op de betrokkenheid en welwillendheid van onze leden. Want we zullen ook voor de maand mei weer ‘gewoon’ de lidmaatschapskosten innen. We denken wel na over leuke extra’s voor onze klanten, bijvoorbeeld een feestavond voor onze leden of een maand lang gratis thee en koffie in ons centrum. We willen uiteraard graag laten blijken dat we hun loyaliteit op prijs stellen. Het is wel jammer dat de ondernemers in de branche niet tot één standpunt zijn gekomen. Met name grotere ketens bieden allerlei financiële compensatiemaatregelen aan. Die halen de media, daar wordt over gepraat. Maar die ketens en grote clubs beseffen blijkbaar niet dat die maatregelen voor kleinere, zelfstandige clubs financieel niet haalbaar zijn. Wij kunnen daar niet in meegaan, en hebben zelfs last van de beeldvorming. We hadden in deze tijd gehoopt op meer eensgezindheid en loyaliteit tussen ondernemers in onze branche.

27

share