Hoe slimme fitnessondernemers profiteren
van bedrijfswellness  (vervolg)


Gympass maakt het niet alleen gemakkelijk en betaalbaar voor werknemers om actief te blijven, het helpt ondernemers ook een nieuwe inkomstenstroom aan te boren. De overgrote meerderheid (84%) van de door Deloitte geïnterviewde ondernemers die momenteel werken met een externe provider zoals Gympass, was het erover eens dat de inkomsten uit deze samenwerkingsverbanden de komende jaren waarschijnlijk zullen stijgen. Bovendien bevestigt 94% van de door Deloitte geïnterviewde centra die een partnerschap hebben met externe leveranciers, dat zij tevreden zijn met deze samenwerking.

 

De meeste bedrijven bieden lichamelijke activiteit als onderdeel van hun wellness programma’s aan. Aangezien veel mensen zittend werk hebben, is het geen verrassing dat HR-teams de nadruk leggen op een aanbod dat de inactiviteit van werknemers kan verminderen. Dit is zelfs zo belangrijk, dat 78% van de door Deloitte geïnterviewde HR-afdelingen zou overwegen haar huidige investering in fysieke activiteitenprogramma’s te verhogen. Dit is goed nieuws voor ondernemers die meer zakelijke leden willen binnenhalen.

 

De sleutel is flexibiliteit. Werknemers willen meer waarde en veelzijdigheid: een basisbedrag voor lidmaatschap van een sportschool zal het niet redden. Hier kunnen derden zoals Gympass een grote rol spelen. Met toegang tot meer dan 2000 fitnesslocaties in Engeland hebben werknemers dankzij hun werkgever toegang tot fitness op een geheel nieuwe en betaalbare manier. Via het Gympass-platform kunnen mensen een activiteit vinden die bij hen past, ongeacht hun locatie. Aanbieders zoals Everyone Active en Bannatyne zien een significante toename tot 80% van de bezoekersaantallen van bedrijven - zoals Tesco, Santander en Aviva - die al Gympass aanbieden aan al hun werknemers als onderdeel van hun welzijnsprogramma’s. Bannatyne en Everyone Active zagen zulke significante toename van nieuwe leden en inkomsten, dat ze hun overeenkomst met Gympass onmiddellijk uitbreidden.

 

Hoewel veel ondernemers zich hebben toegelegd op zakelijke wellness aanbiedingen, zegt Deloitte dat 30% helemaal geen specifiek aanbod heeft. Eén van de grootste uitdagingen is de lage winstgevendheid van de programma’s, deels vanwege gebrekkige marketing- en communicatiecampagnes om werknemers van het bedrijf te betrekken. Een andere uitdaging waarmee ondernemers worden geconfronteerd, is het verzamelen van de nodige gegevens om de ROI van een partnerschap te bewijzen. Op dit gebied kunnen bedrijven zoals Gympass van enorme waarde zijn. Gympass werkt als een uitbreiding van het verkoop- en marketingteam van een ondernemer en biedt volledige communicatie, inclusief bedrijfsevenementen om meer bedrijfsleden te werven. In tegenstelling tot andere partijen investeert Gympass niet alleen in aanmeldingspercentages voor werknemers, maar ook in het stimuleren van hun voortdurende aanwezigheid bij de gekozen faciliteit als een toegewijd en loyaal lid. Bovendien kunnen bedrijven via het Gympass-platform het programmagebruik volgen en hierop reageren om de betrokkenheid van medewerkers te vergroten.

 

Ondernemers kunnen prima faciliteiten hebben en een uitstekende service bieden, het bereiken van het juiste zakelijke contact kan vaak een uitdaging zijn. Aanbieders zoals Gympass, actief in 14 landen, kan die relevante organisatie wél bereiken.

 

 

share