2019: de macht komt steeds
meer bij de klant te liggen

 

Voor 2019 verwacht ik dat we als aanbieder de macht steeds meer bij de klant gaan leggen. Dat doen wij bij TrainMore bijvoorbeeld al door onze leden te belonen met een 1 euro korting op hun lidmaatschap voor iedere keer dat ze komen trainen. Onze boutique fitness club HIGH Studios maakt, net als veel andere boutique fitness concepten, gebruik van een ‘pay as you go’ concept. Langlopende contracten die je dwingen een vast bedrag per maand te betalen, worden steeds minder populair. Mensen verwachten tegenwoordig op alle vlakken in hun leven veel flexibiliteit en gemak. Sporten moet op ieder moment en ‘om de hoek’ mogelijk zijn. Een half uur onderweg zijn voor een korte, 45-minuten durende high intensity interval training, daar beginnen mensen niet meer aan. Ik verwacht daarom dat grote platforms zoals OneFit en Gympass, microgyms die dag en nacht open zijn en boutique fitness in 2019 flink zullen groeien. Ook denk ik dat de Fitness On Demand-trend groter zal worden. Livestreams van lessen zorgen er daarbij voor dat mensen op ieder moment en vanaf elke locatie kunnen trainen. Bijvoorbeeld tijdens vakanties!

Han Doorenbosch
Founder TrainMore

15

share