Groepsfitness: trends en toekomst

 

Net als andere branches is de fitnesssector continu in beweging. Wat zijn op dit moment belangrijke trends in groepsfitness? Les Mills somt ze voor je op!

 

Millennials en Generatie Z blijven de voornaamste doelgroepen. Deze doelgroepen kiezen vaak voor boutique clubs/boutique lessen. Zij zijn bereid om meer te betalen voor een unieke beleving. Het is aan traditionele fitnesscentra om de strijd met deze boutique clubs aan te gaan en ook daar te zorgen voor een unieke beleving. Alles moet op elkaar zijn afgestemd, denk aan: high quality materialen, multi screen schermen waar muziekvideo’s op afgespeeld kunnen worden, een interieurstyling gericht op de doelgroep, muziekkeuze gericht op de doelgroep, instructeurkeuze gericht op de doelgroep, communicatie afgestemd op de doelgroep, enzovoort.

 

Ook de populariteit van live lessen met virtuele lessen of zelfs trainingen at home, zal toenemen. De kwaliteit van de virtuele lessen wordt steeds beter en de technologie wordt steeds eenvoudiger en goedkoper. Clubs kunnen hierdoor, naast hun live lessen op de daluren, ook virtuele lessen aanbieden.

 

Hoe zal de toekomst er van groepsfitness uit gaan zien? Hoe geven we groepsfitness in de toekomst vorm? Welke rol speelt technologie daarbij? Wordt groepsfitness de Netflix van onze branche: on demand en altijd beschikbaar?

 

+ lees verder

24

share