HDD GROUP: van ‘moeten sporten’
naar ‘willen sporten’


Het succesvol aanpakken van retentie is en blijft een uitdaging voor de meeste ondernemers. Want waar moet je beginnen als je retentiecijfers tegenvallen? Er is een directe relatie tussen bezoekfrequentie en retentie: hoe vaker de club bezocht wordt, hoe kleiner de kans is dat het lidmaatschap wordt opgezegd.

 

Alle clubeigenaren en -managers begrijpen dit: naast het werven van nieuwe leden is retentie de sleutel tot succes. Onderzoek toont aan dat 50% van de nieuwe leden binnen 6 maanden stopt met trainen. Meestal zijn ze dan nog wel een tijdje sponsor, maar al vrij snel zullen ze opzeggen. Dit maakt het werven en behouden van leden er niet makkelijker op. Er ligt dan ook een grote druk op de sales- en marketingteams.

 

Hoe kunnen wij als fitnessbranche ervoor zorgen dat leden niet meer ‘moeten’ sporten, maar graag ‘willen’ sporten? Verbetert het veranderen van de mindset van onze leden onze retentiecijfers? De visie van HDD GROUP: help bij het veranderen van een ‘moeten sporten’ mentaliteit naar een ‘willen sporten’ instelling.


+ lees verder

 

11

share