Werven én behouden van klanten? Fitness 2.0!

 

In ons vorige Ezine stond het werven van nieuwe klanten voor onze sector centraal. In dit Ezine ligt de focus op het behouden van klanten. Is er ook een marketinginstrument om te werven én te behouden? Ja, zeg ik. Fitness 2.0. Deze interventie richt zich met name op mensen die nu nog inactief zijn of (te) weinig plezier beleven aan bewegen. Deze laatste groep is ook vertegenwoordigd in onze branche: mensen die lid zijn van een centrum, maar eigenlijk weinig of geen lol hebben in wat ze doen. Tegelijkertijd zijn er ook mensen die graag gevarieerder willen bewegen, maar dat aanbod niet vinden bij één aanbieder en moeten kiezen tussen het lidmaatschap van meerdere aanbieders.

 

Dankzij Fitness 2.0 krijgen mensen (meer) plezier in het bewegen waardoor ze structureel gaan of blijven bewegen. Dat bevordert hun gezondheid en kwaliteit van leven. En door de samenwerking met andere beweegaanbieders kunnen fitnesscentra hun leden ook activiteiten aanbieden die buiten de muren van het centrum plaatsvinden. Dat vergroot hun beweegvreugde en de kans dat ze ook lid blijven.

 

Tegen die achtergrond is NL Actief een samenwerking aangegaan met de Koninklijke Wandel Bond Nederland. Wandelaars zijn mensen die graag in de buitenlucht bewegen en voor wie gerichte fitnesstraining ondersteunend kan zijn voor het wandelen. Denk bijvoorbeeld aan het versterken van het spiercorset en het voorkomen van blessures. Een nieuwe doelgroep voor onze branche. Tegelijkertijd zijn er ook leden van fitnesscentra die wandelen leuk vinden. Beide groepen kunnen we bedienen door de samenwerking met de wandelbond. Dat biedt de wandelbond én onze leden interessante combinatiemogelijkheden.

 

Bovendien liggen er ook op andere gebieden grote kansen als twee van de populairste beweegvormen van ons land - wandelen en fitness - de krachten bundelen om meer mensen in beweging te krijgen en te houden. Dan praten we over een achterland van vele miljoenen mensen die we fitter, vitaler en gezonder willen krijgen en houden. Ik hoef u niet uit te leggen welke gebundelde marketing- en mediakracht we daarmee kunnen ontwikkelen.

 

Ronald Wouters

directeur NL Actief / Fit!vak

 


Reageren? r.wouters@nlactief.nl

 

 

 

4

share